Vrste šara na pneumaticima


Gume standardnih performansi

Gume standardnih performansi namjenjene su pretežito za gradsku vožnju i često se zovu gume za tri sezone. Optimizirane su za toplo vrijeme bilo za suv ili vlažan kolnik. Nemaju dobre karakteristike na snijegu i ledu tako da zimi moraju biti zamjenjene. Ova klasa guma je generalno jeftinija od guma visokih performansi.

 

Gume visokih performansi

Gume visokih performansi su namjenjene za gradsku vožnju i vožnju na auto cestama. Šara je sa plićim kanalima, performanse na mokrom su lošije, a bolje na suvom kolniku. Karakteristike gume koje određuju dobro ponašanje na suvom i mokrom kolniku, variraju od proizvođača do proizvođača i od modela do modela istog proizvođača. Proizvođači se takmiče ko će razviti gumu sa što bolje izbalansiranim svojstvima i za suv i za mokar kolnik.

 

Gume ultra visokih performansi (UHP - Ultra High Performance)

Ove gume su namjenjene vozačima koji vole brzu sportsku vožnju, kojima visoke performanse i najbolje moguće prianjanje znače daleko više od dugotrajnosti guma. Načinjene su od mekše smeše koja omogućava bolje prianjanje i sigurnu, brzu vožnju u krivinama. S druge strane, nedostatak im je brže trošenje i kraći vek trajanja. Šara gazećeg sloja je dizajnirana tako da se postigne vrhunsko prijanjanje na suvom zarad slabijeg odvođenje vode na mokrom kolniku.

 

Zimske gume

Kad temperatura vazduha padne ispod +7°C, ljetne gume gube svojstva i potrebno ih je zamjeniti zimskim gumama. Pošto su uvjeti na kolniku drugačiji (led, snijeg, bljuzgavica, voda) potrebna je drugačija smješa i cjelokupan dizajn gume. Smješa je mekša, na bazi silike, a dezen gume drugačiji – sadrži veći broj lamela, paralelni kanali su dublji i bolje odvode vodu. Automobil je stabilniji, prianjanje je znatno bolje, zaustavni put je kraći. S druge strane, na višim temperaturama, brže se troše i imaju znatno slabije karakteristike nego zimi i treba ih obavezno zamjeniti ljetnim.

 

Gume za sve sezone (All season)

Gume za sve sezone predstavljaju pokušaj da se napravi guma koja bi bila kompromis između dobrog ponašanja na suvom i vlažnom kolniku ljeti, i dobrog ponašanja u zimskim uvjetima, kada su na putu snijeg i led. Smješa koja je namjenjena ljetnim uvjetima ne može biti jednako dobra i na snijegu i ledu. Zato su ove gume najčešće loš izbor – nisu ni dobre ljetne, ni dobre zimske gume. Vodeći svjetski proizvođači ih sve manje proizvode.